Sjukstuga

Ja precis som rubriken lyder så har vi återigen sjukstuga,förra veckan hade Liam magsjuka och igårkväll var det Elias tur. Känns verkligen trist eftersom att jag hade jobb inbokat hela tis-fre men nu kan jag bara jobba fre om jag har tur.  Elias verkar ha fått en värre variant än brorsan för han får inte ens behålla vatten och jag har tappat räkningen på hur många ggr han har spytt. Med Liam var det bara 3ggr sen inge mer.
Mange har nattvecka så han skulle förlora mer på att vabba än vad jag gör. Därför är jag hemma även denna gång.
 
Tanken på att det skulle vara nått på dagis som gör att dom blir sjuka har slagit mig,båda blev sjuka efter en helg när dom kom tillbaks dit. Att Elias skulle fått det från Liam som nu har varit frisk sen i torsdags känns lite långsökt. Men vem vet. Bara att invänta våran tur.
 
Igår köpte vi en ny säng och sängram. En gång förut har jag fått en helt ny madrass och det var i högstadiet. Vi har aldrig köpt en ny under våra snart 12år tillsammans. Alltid köpt begagnade men nu var det dags att unna oss en säng som ingen annan hade legat i före oss.
Tyvärr bestod ju natten mest av vaken tid så jag har inte riktigt kunnat njuta av den,får hoppas kommande natt blir lite bättre för lillen.
Även en ny tvättmaskin är på väg,känns skönt och var behövligt. Den vi har nu köpte vi av tidigare hyresgäster och den har några år på nacken,tvättar bla sönder kläderna för att det är en dålig trumma och läcker ut massa vatten. Så det var en nödvändig sak att uppdatera.
 
Ungarna tittar på Jecko och Jessie,som den minsta killen i huset verkligen älskar. Ska köpa biljetter till deras show här i staden nästa månad. Det kommer garanterat uppskattas.
 
Ikväll ska jag på en arbetsintervju,får se hur det går men hoppas att det här kan vara den sista pusselbiten som ska på plats. En fast tjänst på 80% dagtid. Håll några extra tår för mig när det är dags.
 
På fredag har vi 5årig bröllopsdag. Blir en lugn sådan,ska fira helgen efter när barnen är hos mormor.
 
Elias förstår inte att han spyr om han äter eller dricker så han ska prompt ha något. Kommer bli en lång dag det här,kaffet får stå redo.
 
 
 
 
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?