Vabbande hit och dit

Sista dagen med vabb hoppas jag,imorgon är det dags att jobba lite.
Liam är på dagis idag men lillen fick en dag extra hemma,han är lite rädd för att äta mycket och tror att han ska spy igen. Trots att han inte gjort det sedan tisdagmorgon. Försöker locka med diverse saker för att han ska äta men icke.
 
Intervjun som jag var på i tisdagskväll gick bra,men jag vågar inte hoppas på något postivit besked imorgon även om det är det jag såklart vill ha. Snubblar nog på målsnöret,nej så ska man inte heller tänka. Kändes bra när jag satt där även om det kommer bli mycket att ta in och lära sig. Men hellre det än att fortsätta jaga timmar,efter snart 10år som vikarie är man ganska så less.
Och till er som undrar och tänker att jag borde blivit inlasad för länge sen,tyvärr är jag långt ifrån LAS på tex sjukhuset även fast jag jobbat där några månader 2010 men nästan konstant från 2012. För att komma upp i LAS dagarna ska man jobba i princip heltid månad ut och månad in. Det har jag aldrig gjort förutom under somrarna när Mange haft semester. Jag har ofta haft flera jobb samtidigt och jobbat ungefär 50% på vardera ställe.
Så ja,man kan kan faktiskt fastna som vikarie ett bra tag.
Jag söker hela tiden jobb,både inom vården och utanför. I hemstaden men även andra närliggande städer.
Om jag skulle få denna tjänst skulle det vara otroligt skönt men samtidigt lite skrämmande att få tillhöra något,en ordinarie arbetsgrupp.
Men som sagt...vågar inte hoppas på något,är mer inställd på ett "tack men nej tack" än ett "välkommen till oss" samtal.
 
Är fundersam över våran nya säng. Han på varuhuset tyckte att vi båda skulle ha en fast madrass,men när vi provade där förut sa en annan att jag skulle ha en medel och Mange en fast. Nu har vi iaf samma båda två och jag tycker att den är aningen för hård. Inge studs alls och ryggraden värker lite när jag vaknar,har även fått mer ont i höften sen jag sovit i den.
Man har sovgaranti så vi kan bara byta madrass till mig men dom vill att man sover ca 4v i den nya för att vara säker. Fjädringen släpper lite och den formas efter ägaren. Så vi får se om det blir bättre efter ett tag,nu är den ju ny och oprovad.
 
Snart helg och vi har inge speciellt planerat förutom en tur till Norrsundet på sön för att fira barnens ena kusin som fyllde 10år häromdagen.
 
Jag ska gå till svärmor när maken vaknat efter nattens jobb,sällskapa henne och kanske ta en promenad i det fina vädret.
 
Dags att hänga lite tvätt,längtar tills den nya maskinen kommer.
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?