Sommar

Precis som rubriken lyder. Det är sommar i vårat avlånga land,och vilken sommar dessutom. Höga grader på termometern sedan maj och vi kan nog alla räkna antalet regniga dagar på en hand.
Klaga är dumt men just för att det varit en sån extrem hetta börjar man faktiskt längta efter lite svalare dagar. Speciellt vi som tex jobbar inom vården. Arbetsdagarna går i svettens tecken och huvudvärken är många gånger ett faktum.
Semestern i år var endast 2v och inte sammanhängande,inget jag gör om. Denna vecka är jag iaf ledig ons-sön och på tor rullar vi mot Tyskland för en golftävling som maken har.
Just ja..på tal om make,dagen efter förra inlägget gifte vi oss så numera är man fru på nytt. 
Livet tuffar på,med upp och nedgångar som för alla andra.
Jag kämpar mycket för att ena sonen ska må bra,även om båda mina grabbar såklart ska må bra. Men just för den ena är det tufft. Skulle haft ett viktigt läkarbesök idag men detta fick avbokas pga sjukdom.
Just nu är dom hos sin pappa men jag hälsade på en sväng efter jobbet.
Jag och pappan har fortfarande en väldigt bra relation och ibland känns det som ett avsnitt ur familjen annorlunda när vi alla (jag,nuvarande,exet och barnen) umgås samtidigt av någon anledning. Men är dock oerhört tacksam över att man kan ha det så. 
Sista aug åker jag och F till Grekland för en vecka. Visade sig att mamma och hennes sambo ska åka med samma plan,vad är oddsen för det utan att ha pratat med varandra om resan?! Ser iaf framemot sol,bad och god mat. Inte samma sak här hemma.
Men innan resan blir det bröllop. Vårat första som vi ska gå på tsm. 
Det blir inte roligare än såhär denna gång.
Over and out
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?